FANDOM

(Well of Eternity -pidempi kaksoisartikkeli.)

Ikuisuuden Kaivo, eli Well of eternity, oli Titaanien Azerothille lahjoittama valtava arkanamagiakeskittymä. Sen vierellä asuneet yksinkertaiset humanoidit kehittyivät se voimasta myöhemmin korkeaaltioiksi. Myöhemmin, kun Sargeras kuitti päästä Azerothiin, kaivo räjähti vieden 70% Azerothin maamassasta mukanaan, luoden Maelstormin. Valtavan pyörteen keskelle Azerothia, joka imee kaiken sisäänsä. Pamauksen takia syntyivät Northrend, Kalimdor ja Eastern Kingdoms. Tätä tapahtuma kutsutaan Jakamiseksi (The Sundering). Illidan Stormrage sai kuitenkin pihistettyä 7 pullollista Ikuisuuden Kaivon vettä. Niistä 3 hän käytti tehdäkseen uden ikuisuuden kaivon Hyjal-vuorelle. Myöhemmin sen paikalle kasvoi Maailmanpuu. No, Illidanin veli Malfuron Stormrage otti hemelit siitä, ja lukitsi Illidanin 10000 vuodeksi. Neljäs pullo kulutettiin Sunwellin tekemiseen. Loput pullot ovat Illidanin ja hänen yliluutnanttiensa hallussa. Toinen Ikuisuuden Kaivoi on nähtävissä WoWissa Caverns of Timesissä Hyjalissa. Raaka arkanamagia tappaisi sen, joka sinne uskaltaisi, mutta 3 pullon sisältö vain estää loitsimisen.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki