FANDOM

Maelstrom (suom. pyörre) on keskellä Azerothia sijaitseva valtava pyörre. Se syntyi Suuren Erotuksen (Great Sundering) aikana kun Well Of Eternity luhistui kokoon. Maelstrom näkyy kartalla Kalimdorin ja Eastern Kingdomin välissä merellä, eikä sinne ole toistaiseksi mahdollista päästä millään keinoilla. Zeppeliinit ja laivat väistävät kulkureitillään pyörettä. Maelstromin lähettyvillä on saaria, joita kutsutaan nimellä Broken Isles, ja Maelstormin uskotaan ajan kuluessa imevän ja tuhoavan saaret. Keskellä Maelstromia on The Eye, silmä, jonka alapuolella ovat sekä Nagojen että Makruran valtakunnat.

Warcraft III: Reign of Chaos Manual; kirjasta:

Ikuisuuden kaivon jälkijäristysten ravistellessa koko maailman syvyyksiä valtameret syöksyivät täyttämään ammottavan arven, jonka kaivon luhistuminen oli maahan kaivanut. Lähes kahdeksankymmentä prosenttia Kalimdorin pinta-alasta oli räjähtänyt hajalle, jättäen ainoastaan erillisiä mantereita ympäröimään uutta, raivoavaa merta. Uuden meren keskellä, jossa Ikuisuuden kaivo oli kerran seissyt (if you know what i mean), oli nyt kaoottisten voimien ja raivoavien vuorovetten rauhaton myrsky. Tämä kammottava arpi, Maelstrom, ei ikinä lakkaisi kieppumasta raivoisasti. Se jäisi jatkuvasti muistuttamaan hirvittävätä katastrofista... ja utopistisesta ajanjaksosta, joka oli menetetty iäksi.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki