FANDOM

Class Priest.png

Papit tunnetaan pelin parhaana parantajaluokkana. Parantajat ovat tärkeitä niin alkutasojen instanceissa kuin suurissa raideissa. Papit voivat myös olla hyvin voimallisia vahingontuottajaluokka riippuen pelaajan erikoistumisesta ja varustuksesta.

Tausta

Rodut joilla tätä hahmoluokkaa voi pelata Alliance:

Horde:

Pelaaminen

Pappien odotetaan ennen kaikkea parantavan. Vaikka erikoistumisesi olisi shadow tai discipline, sinun odotetaan vähintäänkin sivuparantavan pääparantajien apuna; Varjoerikoistumalla papit saavat kyvyn parantaa lievästi tuottamastaan vahingosta, poistumatta varjohahmostaan.

Papeista on aina pula erilaisiin instanceihin mennessä, sillä papin tehtävät ovat vaikeita ja jos ryhmä etenee huonosti ja hahmoja muutamaan kertaan kuolee, pappi saa syyt niskoilleen vaikka syy olisi aggron tankilta varastavassa metsästäjässä. Papin tehtävät ovat siis hankalia ja kiitosta harvoin kuulee, joten monet eivät ota hahmoluokkaa ristikseen vaan keskittyvät mieluummin helpommin nostettaviin hahmoluokkiin.

  • Holy Parantaminen (PvE painotteinen)
  • Discipline Parantaminen (PvP painotteinen)
  • Shadow DPS (PvP ja PvE)

Kyvyt

Erittelyä mitkä ovat ominaisimmat kyvyt kyseiselle luokalle, eli esim druidin formit, hunterin pet, jne. Höpinää siitä. Lista tärkeimmistä taioista:

Tärkeimmät kyvyt

Holy:

  • Flash heal: Parantaa lyhyellä loitsimisajalla, mutta luonnollisesti myös vähemmän kuin muut healit.
  • Greater heal: Priestin tehokkain parannusloitsu, jolla saa todella isoja määriä vahinkoa parannettua; On myös parannusloitsuista hitain.
  • Renew: Parantaa tietyn määrän tietyllä aikavälillä (HoT= Healing over Time)
  • Circle of Healing: Parantaa papin ympärillä olevia hahmoja - etäisyys on yhtä suuri kuin Paladiinin auroilla.
  • Spirit of redemption: Kun pappi kuolee, tästä tulee henkiparantajaa muistuttava hahmo joka voi tehdä minkä tahansa osaamansa parannusloitsun ilman manaa 15 sekunnin ajan.

Shadow:

  • Mind Blast: Tehokas shadow -pohjainen vahinkoloitsu.
  • Mind Flay: Kanavoitu loitsu joka tekee varjovahinkoa ajan kanssa, ja hidastaa kohteen liikkumisnopeutta 30%
  • Shadow Word: Pain: Dotti, manatehokas ja voimakas vahinkoloitsu.
  • Shadow word: Death: Hyvä lopetusisku joka tekee paljon vahinkoa, mutta jos vihollinen ei kuole tähän loitsuun, otat itse saman määrän vahinkoa.
  • Shadowform: Lisää Shadow -pohjaisten loitsujen vahinkoa 15% ja vähentää kaikkea otettua vahinkoa 15%
  • Vampiric Touch: Antaa tehdystä varjovahingosta prosenttimäärän manaa papin ryhmälle.
  • Vampiric Embrace: Antaa tehdystä varjovahingosta prosenttimäärän terveyttä papin ryhmälle.
  • Shadow Fiend: Kutsuu olennon joka tekee vahinkoa ja palauttaa priestille manaa. Pappi voi oppia tasolla 66 Shadowfiend -loitsun. Shadowfiend antaa noin 2.5k-5k Manaa ja tekee noin 800 Damagea.
  • Devouring Plague Warlockin Siphon Life -loitsua muistuttava loitsu, joka aiheuttaa tason mukaan skaalautuvasti varjovahinkoa ja parantaa loitsijaa.

Discipline:

Taitopuut

  • Discipline: Discipline on hyvä parantaja BG:llä sekä areenalla. Tärkein taito on loitsittu kilpi joka ottaa vahinkoa itseensä pelaajan sijaan.
  • Holy: Holy on parantajan taitopuu. Sieltä löytyvät talentit parantavat pääosin Healing spellien tehokkuutta ja vähentävät manan kulutusta.
  • Shadow: Shadow puu keskittyy vain vahingon tekemiseen. Levelilä 40 saa Shadow Formin.

Aseet ja suojat

Kuten monet muutkin caster -luokat (Maagi, Warlock), pappi voi käyttää vain Kangaspanssaria. Pappi osaa aloittaessaan käyttää sauvoja ja taikasauvoja sekä yhden käden nuijia.

Tunnettuja pappeja:

Profeetta Velen

Hahmonavigaatio
Hahmoluokat Class DeathKnight.png  Class Druid.png  Class Hunter.png  Class Mage.png  Class Paladin.png  Class Priest.png  Class Rogue.png  Class Shaman.png  Class Warlock.png  Class Warrior.png 
Rodut Human Male.gif  Dwarf Male.gif  NightElf Male.gif  Gnome Male.gif  Draenei Male.gif  Orc Male.gif  Undead Male.gif  Tauren Male.gif  Troll Male.gif  BloodElf Male.gif 

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki