FANDOM

Yöhaltijat, omalla kielellään Kaldoreit ("Tähtien kansa"), ovat pitkän ja monipuolisen historian omaava haltiarotu. Kotonaan he pitävät Kalimdorin mannerta, jossa heidän pääkaupunkinsa Darnassus sijaitsee keinotekoisen Maailmanpuun, Teldrassilin päällä. Yöhaltiat ovat lajina muinaisia ja ovatkin vasta Kolmannen sodan (Third War) aikana liittyneet Allianceen.

Historia Muokkaa

Yöhaltiat eivät muiden Liittouman rotujen tavoin usko Valon oppiin, vaan heillä on aivan oma uskontonsa: he palvovat kuun jumalatarta Elunea, ja tämän jumalattaren nykyinen pääpapitar on Tyrande Whisperwind on samalla yöhaltioiden hallitsija.

Luonne Muokkaa

Yöhaltiat ovat hyvin vanhollisia ja kunnioittavat perinteitä, ja suosivat siksi usein jousta kiväärien ja varsijousien sijaan. He ovat myös hyvin kohteliaita ja välttävät kasvojen menetystä. He puhuvat yleensä rauhallisesti ja vaisusti, ja pitävät muiden haltioiden tavoin omaa rotuaan ylempänä kuin muita rotuja, vaikkeivät niitä halveksikaan.

109022.jpg

Ulkonäkö Muokkaa

Yöhaltiat ovat hyvin pitkiä, noin kaksimetrisiä. Ruumiinrakenne on tavallisesti atleettinen tai harteva. He poikkeavat itäisistä sukulaisistaan (korkea- ja verihaltioista) hyvin paljon: heillä mm. sinisävyiset hiukset, liilansävyiset kasvot ja hopeisina hohtavat silmät (hyvin harvoin ja vain voimakkailla loihtijoilla esiintyy myös kullanvärisiä silmiä). He ovat myös ainoita haltioita, joiden keskuudessa miehet suosivat partaa ja tuuheita kulmakarvoja. Naisten kasvoissa on tavallisesti kasvomaalauksia, yleensä siinä silmien ja poskien kohdalla. Yöhaltioiden korvat ovat pidemmät kuin veri- tai korkeahaltioilla, ja ne riippuvat yleensä vaakatasossa. Yöhaltiat näkevät hohtaviensa silmiensä ansiosta pimeässä samallalailla kuin päivänvalossa.

NightElfHuntress.jpg

Tyypillinen kuvaus night elf Huntterista.

Hahmoluokat Muokkaa

Yöhaltiana voi pelata seuraavilla hahmoluokilla

- Pappi
- Soturi
- Varas
- Druidi
- Metsästäjä
- Kuolonritari
- Velho

Racialit Muokkaa

  • Shadowmeld (Varjoihin sulautuminen - aktiivinen) - yöhaltia voi, ollessaan poissa taistelusta ja liikkumattomana, mennä stealthiin. Liikkuminen tai vahinko rikkovat stealthin. Passiivisesti parantaa varkaiden ja druidien stealthia.
  • Quickness (Vikkelyys - passiivinen) - Dodge (väistö) mahdollisuus paranee 1 %.
  • Wisp Spirit (Häivehenki - passiivinen) - yöhaltia muuttuu kuoltuaan virvatuleksi, jolloin nopeus nousee 50 %.
  • Nature Resistance (Luonnon vastustuskyky - passiivinen) - Antaa 2% mahdollisuuden väistää nature taikoja.
Hahmonavigaatio
Hahmoluokat Class DeathKnight.png  Class Druid.png  Class Hunter.png  Class Mage.png  Class Paladin.png  Class Priest.png  Class Rogue.png  Class Shaman.png  Class Warlock.png  Class Warrior.png 
Rodut Human Male.gif  Dwarf Male.gif  NightElf Male.gif  Gnome Male.gif  Draenei Male.gif  Orc Male.gif  Undead Male.gif  Tauren Male.gif  Troll Male.gif  BloodElf Male.gif 

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki