FANDOM

Muradin Bronzebeard on Ironforgen kuningas Magnin nuorempi veli ja kuuluisan tutkimusmatkailijan Brannin vanhempi veli. Hän on väkevä soturi joka toimi Liitoumassa Bronzebeard-klaanin suurlähettiläänä. Siinä aikana hän tapasi Lordaeronin nuoren prinssin Arthaksen ja opetti taistelutaitoja hänelle ja heistä tuli ystävät. Vuosia myöhemmin juuri ennen Kolmatta Sotaa, Muradin johti retkikunnan Northrendiin etsimään kuuluisaa aarretta, Frostmournen miekkaa. Yllätykseksi hän tapasi Arthaksen siellä josta oli kasvanut nuori mies ja tullut Paladiniksi. Arthas oli tullut Nortnendiin oman armejansa kanssa kostamaan pelkolordi Mal'Ganisille siitä että myrkytti Stratholmen kaupungin asukkaat joka muutti heidät zombeiksi. Arthas ja Muradin löysivät Frostmournen mutta Muradin arvasi että se oli kirottu ja aikoi jättää sen paikoilleen, mutta Arthas oli jo niin koston sokaisema että ei piitannut ja aikoi ottaa sen joka tapauksessa. Frostmournea ympäröivä jää halkeutui pirstaleiksi ja yksi niistä osui tappavasti Muradiniin. Arthas arveli Muradinin kuolleen (ja jokseenkin piittaamatta), tarttui miekkaan ja jatkoi kostoretkeään joka ajoi hänet lopulta hulluksi ja todennäkösesti menehtyi kylmyyteen mutta heräsi uudelleen Kuolonritarina. Muradin luultiin kuolleeksi mutta paljastui olevan jääkääpiöitten kuningas Yorg Stormheart (ainoa jolla ei ole jäänvärinen nahka) joka oli vain menettänyt muistinsa joka lopulta palautui pelaajan tekemän questin jälkeen Storm Peakseissa. Hän johti myöhemmin Liittouman joukot Icecrown Citadeliin. Catalclysm-lisäosan tullessa hänestä tulee Ironforgen hallitsija hänen veljensä Magni Bronzebeardin kiveksi muuttumisen takia.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki