FANDOM

Khadgar oli joku skidi jonka Kirin Tor lähetti stalkkaan Medivhiä ja sit Medivh oliki pahis ja teki siitä papparaisen.
Khadgar.jpg

mulkku dumppas turalyonin ja allerian outlandiin

Yleistä Muokkaa

Kutsumanimet Oppilas, Nuori Usko
Sukupuoli Mies
Laji Ihminen
Puolue Sha'tar, Lotharin pojat
Asema A'dalin neuvonantaja
Sijainti Shattrath City
Tila Aktiivinen
Mestarit Guzbah, Medivh

Historia Muokkaa

Medivhin oppilaanaMuokkaa

Kun Khadgar aloitti velho opinnot, hänen mestarinsa oli Guzbah. 17 vuoden ikäisenä, Khadgar Kirin Torista Medivhin oppilaaksi Karazhaniin. Hän sai tietää että Medivh oli Tirisfalin vartija. Pian hän myös aisti jotain olevan vikana Medivhissä. Hän ei tiennyt että Medivh oli Sargeraksen ohjailtavissa.

Khadgar sai selville että Medivh oli avannut Pimeän Portin päästänyt Lauman Azerothiin. Hän lähti Anduin Lotharin kanssa Karazhaniin kukistamaan Medivhin. Khadgarin onnistui iskeä veitsi Medivhin sydämmeen, mutta samalla hänen päälleen lankesi kauhea kirous: hänestä tuli vanhus.

Toinen sotaMuokkaa

Kun Stormwind oli valloitettu, Khadgar pakeni Lotharin ja muiden henkiinjääneiden kanssa Lordaeroniin. Hän vietti Toisen sodan taistellen Laumaa vastaan ja opiskellen Medivhin kirjoista Pimeän Portin luonnetta. Kun Liittouma onnistui iskemään Lauman takaisin Portille, Khadgar tuhosi portin ja sota oli ohi. Mutta linkki maailmojen välille jäi ja Khadgarin määräyksestä Portin olinpaikan lähelle rakennettiin Nethergarde Keep.

Pimeän Portin takanaMuokkaa

Vuosia myöhemmin Pimeä Portti avattiin uudestaan ja Lauma hyökkäsi uudestaan Azerothiin varastaen voimakkaita artifacteja: Guldanin pääkallon, Medivhin loitsukirjan, Sargeraksen valtikan ja Dalaranin silmän. Peläten uutta invaasiota, Khadgar johti joukon Liittouman joukkoja Draenoriin. Khadgar sai selville että Lauma aikoi shamaani Ner'zhulin johdolla avata uusia portteja uusiin maailmoihin. Khadgar ja hänen joukkonsa olivat kykenemättömiä estämään porttien avaamista, Draenor alkoi hajota palasiin. Säästääkseen Azerothin tuholta, Khadgar onnistui sulkemaan Pimeän Portin Draenorista käsin. Hän siirsi henkiinjääneet miehet turvaan, jääden itse tuhoon. Hänen uskottiin kuolleen.

WoWMuokkaa

Burning Crusade lisäosassa, Khadgarin voi löytää Shattrath Citystä. Hän toimii Naaru A'dalin neuvonantajana.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki