FANDOM

Grim Batol on vuorilinnake joka sijaitsee Twilight Highlandsillä. Linnake oli Villivasaran klaanin löytämä, mutta örkit valloittivat sen myöhemmin. Nykyään Punainen Lohikäärmelentue
Grimbatol.jpg

vahtii linnakkeen porttia eikä päästä ketään lähelle sitä.

Historia Muokkaa

Kolmen Vasaran sotaMuokkaa

Hävittyään kansallissodan, Khardros, Villivasaran johtaja, lähti kansansa kanssa pohjoiseen ja he löysivät itselleen uuden valtakunnan Grim Batolin vuorelta.

Vuosia myöhemmin, Thaurissan, Mustaraudan klaanin johtaja, aloitti sodan Villivasaraa ja Pronssipartoja vastaan. Hän itse johti hyökkäystä Ironforgeen, kun hänen puolisonsa Modgud hyökkäsi Grim Batoliin. Modgud käytti taikojaan käyttääkseen maata hyökkäämään Villivasaraoita vastaan. Khardros onnistui kuitenkin pääsemään läpi hyökkäyksestä ja tappamaan Modgudin. Ilman johtajaa Mustaraudat pakenivat.

Kun Thaurissan oli kukistettu, Villivasarat palasivat Grim Batoliin, mutta he huomasivat että Modgudin taiat olivat turmelleet maan. Villivasarat jättivät Grim Batoilin ja he löysivät uuden kodin Aerie Peakilta.

Toisen sodan jälkeenMuokkaa

Toisen sodan aikana, Grim Batol toimi Lauman tukikohtana. Sodan jälkeen, Dragonmaw klaani piti Alexstraszaa vankina linnakkeessa. Tässä heillä oli apunaan Demonin Sielu. Mage Rhonin onnistui kuitenkin vapauttamaan Alexstraszan ja tuhoamaan Demonin Sielun.

WoWMuokkaa

World of WarcraftMuokkaa

WoW logo.gif

Punainen Lohikäärmelentue vahtii Grim Batolin porttia eikä päästä ketään lähelle. Uskotaan että jotain voimakasta on sisällä.

CataclysmMuokkaa

Cataclysm-Logo-Small.png

Grim Batoliin tulee 5 miehen instance sekä raidi. Deathwing tulee olemaan linnakkeen pahin bossi.

Vilkaise myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki